Gå vidare till innehåll

JULREAN ÄR IGÅNG!

    Återbetalningspolicy – Nordmend.se

    Uppdaterad: 2025-10-29

    Hos Nordmend vill vi att du ska vara helt nöjd med ditt köp.
    Om du av någon anledning inte är nöjd erbjuder vi en tydlig och trygg återbetalningspolicy med 365 dagars öppet köp.


    Rätt till återbetalning

    Du har rätt att ångra ditt köp och begära återbetalning inom 365 dagar från det att du mottagit din beställning.
    Produkten får vara provad men ska vara i gott skick enligt nedanstående villkor.


    Prova riskfritt – Nordmend handskar

    Du får prova våra handskar i upp till 365 dagar.
    Om du inte är nöjd – oavsett anledning – erbjuder vi full återbetalning, under förutsättning att:

    • Produkten returneras i originalförpackning med alla tillbehör

    • Produkten är ren och fri från smuts, hår, lukt eller skador

    • Handskarna inte uppvisar tecken på onormalt slitage


    Så här gör du en retur

    1. Mejla oss på info@nordmend.se och uppge ditt ordernummer

    2. Beskriv kort varför du vill returnera produkten

    3. Vi skickar tydliga returinstruktioner via e-post

    Återbetalning sker när vi har mottagit och godkänt returen.
    Du står själv för returfrakten (gäller ej defekt eller felleverans).


    Återbetalningsprocess

    • När returen har anlänt till vårt lager inspekteras produkten

    • Efter godkänd retur återbetalas beloppet till samma betalningsmetod som användes vid köpet

    • Återbetalning behandlas normalt inom 14 arbetsdagar

    • Du får en bekräftelse via e-post när återbetalningen är genomförd

    Vid kortbetalning eller faktura kan det ta några extra dagar innan beloppet syns på kontot, beroende på bankens handläggningstid.


    Ej berättigade återbetalningar

    Vi erbjuder inte återbetalning för:

    • Produkter med tydliga tecken på slitage eller felaktig användning

    • Produkter utan originalförpackning eller nödvändiga tillbehör

    • Produkter som inte uppfyller returvillkoren ovan


    Defekta eller skadade produkter

    Om produkten är defekt eller skadad vid leverans, kontakta oss omedelbart på info@nordmend.se.
    Bifoga gärna bilder och en kort beskrivning av felet.
    Vid godkänd reklamation står vi för returfrakten och erbjuder ny produkt eller full återbetalning.


    Ej uthämtade paket

    För ej uthämtade paket som returneras till oss debiteras en hanteringsavgift på 150 kr för att täcka frakt- och hanteringskostnader.


    Kontakt

    Har du frågor om retur eller återbetalning?
    Kontakta oss så hjälper vi dig.

    E-post: info@nordmend.se
    Adress: Glasbägargatan 2, 723 51 Västerås
    (Ovan adress är ej kundmottagning)


    Nordmend – för dig som kräver funktion, värme och trygghet i varje detalj.

    SVENSKT VARUMÄRKE

    Nordmend.se är ett svenskt varumärke grundat i Västerås.

    FÅ FÖRST, BETALA SENARE MED KLARNA.®

    Välj Klarna.® vid kassan och betala först när du fått det du beställt.

    REKORDSNABB KUNDTJÄNST

    Frågor eller funderingar? Vår kundtjänst är här för att hjälpa dig med alla dina behov. Garanterat svar inom 24h!

    SNABB SPÅRBAR FRAKT

    Vi skickar varje leverans spårbart så att du själv kan se vart ditt paket är i realtid.